lördag 20 mars 2010

Det som göms i snö....

Hej! Är det någon mer än mig som känner hur endorfinerna rusar i kroppen nu när våren äntligen är här?!




Helt plötsligt så bara kom den, våren alltså,  och det med stormfart! Just nu har all den smälta snön skapat en mindre vallgrav runt mitt torp, måste nog fundera lite på det där med dräneringen, och plötsligt blir den där gamla visan " Det som göms i snö..." väldigt aktuell. För inte visste jag att alla mina krukor stod kvar ute på altanen, och inte visste jag att jag hade glömt en av pallarna till utemöblerna ute på gräsmattan, och något som jag definitivt inte visste var att katterna hade använt hela trädgården som en enda stor kattlåda.



Men, men...helt ärligt talat så gör inte det mig någonting alls. För det enda som betyder något nu det är att man äntligen kan börja göra saker igen. Den här vintern har liksom varit som en stor kokong som har lindat in alla ens projekt och drömmar i en vit snöväv. Allt som man har tänkt göra har man fått skjuta upp till "när snön försvinner" och utöver det har vintermörkret verkligen sugit musten ur oss människor det här året. Så, det jag vill få fram är egentligen det här: Njut, njut och åter njut. Börja beta av listan med projekt som du har varit tvungen att skjuta upp, men kom ihåg att fortsätta njuta. Låt projekten bli ett förverkligande av drömmar, och inte ett måste.



Jag skriver det här lika mycket till Er som till mig själv,  för det är ju så lätt att glömma bort att njuta när man väl kommit på allt som "måste" göras".

Min projekt lista just nu:

(Observera att det här är en extremt nedkortat version, jag har kommit fram till att det är bättre för min del om jag skriver 3 saker i taget., det blir inte så mastigt då.)

  •  Fotografera saker till webshopen.
  • Göra en marknadsföringsplan till företagarkursen.
  • Göra färdigt layouten här på bloggen.

Berätta gärna lite om vad Ni har för spännande projekt på gång!

Många kramar, Matilda♥

1 kommentar:

71:an sa...

Mmm, snacka om vårkänslor och måsten... Tvätta alla fönster, plantera, färdigställa en portfolio, sammanställa affärsidé och starta eget. Beställa material, skulptera, ciselera, tälja, måla eller bara njuta av solen och värmen.

Kramar från Johanna