lördag 9 oktober 2010

Ska jag flytta nu?

Titta vem jag hittade i trädet när jag kom hem...

 Någon dag för sent dök han upp. Och det kändes verkligen som om han förväntade sig något utav mig.
Som om han frågade mig om han kunde få flytta nu...

Han hoppade runt i trädgården som en liten busig kattunge. Han jagade nattfjärilar, klättrade i träd och gick gladeligen med på att jag bar runt på honom huuur länge som helst.

Maten var inte det minsta intressant. Han funderade mer på hur han skulle göra för att komma in genom kattluckan, som vid tillfället blockerades av en betongklump inifrån. Mina katter är som sagt var inte så där väldans gästvänliga.


Det känns verkligen bra att veta att den här lilla guldklimpen ska få en ny chans inom kort. Nästa försök att flytta honom blir förmodligen under den kommande veckan eller veckan därpå.

Då kommer han verkligen att bli en lycklig liten katt, precis som han förtjänar.

Kramar, Matilda♥

2 kommentarer:

SoCal Helene sa...

Vilken liten going han är Gustav, han påminner mig så mycket om min Oskar som är i katt-himmelen ♥
Helene

Nanna sa...

han är så söt!!!