lördag 3 juli 2010

Heaven is a place on earth -Lilla Café Kvarnen i Brunsberg

Äntligen, äntligen, äntligen har det hänt! Vi har fått ett café i Brunsberg!


Jag är så glad att jag inte kan sluta le, och inspirationen formligen flödar till mig nu när jag varit på mitt första besök i den fantastiskt vackra lokal som Anna, tjejen som startat caféet heter så, har inrett med en sådan fingertoppskänsla att man bara går runt och gapar när man stiger innanför dörrarna till den gamla kvarnen.


Ja, för inte nog med att det är ett café, det är dessutom beläget i en gammal kvarn där all interiör från förr finns kvar. Köp en kopp kaffe och en bulle, slå dig ned vid ett av borden och låt blicken vandra mellan alla vackra och unika detaljer från tiden då mjölkvarnen fortfarande var i bruk.


Om du känner för att sitta utomhus finns det rustika träbänkar, filtar att låna och sist men inte minst en vy utan dess like. För ingen kvarn utan en vacker kvarndamm....


Musik är något som ligger Anna varmt och hjärtat och har du tur kan det hända att hon har tagit med sig sin fiol till kvarnen och låter dess toner flyga ut över Brunsbergs stilla landskap. Tycker du om att spela? Ta gärna med dig ditt instrument!

På kvarnens övervåning pågår en konstutställning som i sig självt kan ses som en finurlig installation.

Så nu återstår det bara att säga...Hjärtligt välkomna till Brunsberg♥

(Min butik kommer att vara öppen nästa helg, och kanske nu på lör-sön, men inga garantier.)

10 kommentarer:

Outi sa...

Åh, vilket underbart ställe! Så vackert! Hoppas att caféet och din butik får många besökare. När man är ute på nöjesshopping är det alltid viktigt att kunna summera sina inköp på ett mysigt fik...

Kram Outi

djufmary sa...

Väldigt fint. Ser fram emot att besöka. Heja heja och Lycka till önskar jag detta härliga Café.
Marie

♥ Pia... sa...

Men du då kommer jag nästa helg då..var ju hos dej nyss..som jag skrivit i ett inlägg:)..kram..Pia

Möllebacken sa...

Så underbart! Jag blir helt nipprig när jag ser sådant, bara älskar oaser som denna. Önskar av hela mitt hjärta att det går bra.
Ditt midsommarinlägg var helt underbart. Hoppas att du är fr från din ögoninflammation.
Kram på dej Matilda.
/ Pella

Geta sa...

Det verkar ju som sagt vara ett helmysigt ställe. Kanske får ta mej en tur nästa helg då.
Kram.

SoCal Helene sa...

OMG, vilket underbart cafe och vilken omgivning!! Tänk om man kunde ta sig en fika där ;0)
Helene

Anonym sa...

It is all very beautiful! Good luck!

Outi sa...

Hej igen, och tack för din inbjudan, så gulligt av dig!!!

Och grattis till dig, för du är en av vinnarna i utlottningen av tags. Maila mig din adress så kommer de med posten. Du hittar min e-postadress på min blogg.

Hoppas du får en underbar dag idag!

Kram Outi

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh, nu är jag "Matilda-sjuk"......
Det var så längesen vi sågs!
Jösses vilket café - det är så underbart så jag bara kippar efter andan. Hade besök av två underbara tjejer idag och på hemvägen så stannade de till vid caféet, men du kanske inte hade öppet?!
Nu blir jag ju störtsugen på att åka imorrn, men då vill jag ju träffa dig också i så fall. Är du där?
Annars tar vi en annan dag vet du. Jag har i alla fall en stor trollslända som bara väntar på att få uppleva friheten i Brunsberg *ler*
Sköt om dig nu så hoppas jag vi ses snart!
Kramar i massor!
Mia

Fånga dagen sa...

Hej igen!
Ja nu letade jag upp din blogg vet du efter att ha varit och besökt din underbara lilla butik idag. Det var verkligen ett underbart café där nere i kvarnen, du hade helt rätt.
Kul att finna dig i den här bloggvärlden också.
Ha nu en riktigt skön helg.
Kram Lena