torsdag 15 april 2010

Nu händer det grejer!

I min butikslokal är det fullt ös just nu! Jag håller på att göra i ordning den inför årets säsong och det är mycket som ska flyttas runt och packas ned och packas upp och målas om och spikas fast och skruvas upp och....ja det är helt enkelt en del att göra. Men, det är såå kul!=)

Under helgen byggde min svärfar och min sambo en kassadisk åt mig. Tack för hjälpen älskade Ni.♥


Så här såg det ut innan bygget hade påbörjats. Den gamla köpmansdisken ska så småningom bli en del av kassadisken.

Lasten är på väg mot Brunsberg!


Svärfar och sambo in action. Här har en regel skruvats fast mot väggen som stöd för själva skivan, och det första stödbenet kommer på plats.

Fronten kläds med pärlspont.

Man börjar ana hur det färdiga resultatet kommer att bli.

Sponten sätts även upp på kortsidan.

Nu är det första grundlagret på plats på alla sidor men själva bänkskivan har precis spacklats och måste torka innan vi får se hur det ser ut när hela bänken är vit.

Ute i solen står lådorna till den gamla köpmansdisken på tork. Vi har spacklat dem så att de blev lite jämnare än förut.


Nu ska jag faktiskt hålla er lite på halster..så det färdiga resultatet får ni se i nästa inlägg. Då ska ni även få se fler bilder från min butikslokal.

Innan jag avslutar måste jag bara säga tack för alla fina kommentarer som jag fått, jag ska bli bättre på att svara så fort det lugnar ner sig lite med allting. Om tre veckor ska jag, förhoppningsvis öppna butiken, och det är en hel del kvar att göra. Snälla, håll tummarna för mig.♥

8 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej Matilda!

Åh det ser fint ut!!! Jättesnyggt att bygga ihop med den gamla delen.

Spännande att se när allt är klart!

Kram och ha en jättefin helg!
Mia

Sussi sa...

Halloo igen!

Men oj vad spännande! Vad fint det blir, måste få se slutresultatet snart!
Men du...var ligger Brunsberg? Är det där du har din butik?
Kram
Sussi

Möllebacken sa...

Hej Matilda!
Puh! skönt att få ett livstecken från dig, började bli lite orolig ;)
Så roligt med butiken. Och spännande!
Håller tummarna för att allt flyterpå utan problem inför nyöppnandet. Lova att du hinner rapportera lite till oss.
Kram
Pella

Känslans väg sa...

Åhhh så bra det blir Matilda.....
Det ska bli så kul när du öppnar igen. Har pratat med några som är intresserade av att följa med på en tur till Brunsberg förstår du.
Disken blir ju toppen. Du har allt fin hjälp :) :)
Har varit totalt uppslukad av att skapa, måla och ta foton här så jag glömde helt av det jag skulle skicka dig. Förlåt att jag blir så tankspridd ibland.......
Lycka til med resten av byggandet och ha en riktigt fin helg!
Kram kram Mia

Bitte sa...

Oj, vad spännande att få se hur butiken växer fram! Jag förstår att du har mycket att stå i nu, men det var skönt att se att du har hjälp med byggandet så du inte behöver göra allt på egen hand :-).

Kassadisken blev ju jättefin med pärlsponten, jag längtar efter att få se fler bilder!

Hoppas att du hinner vila lite mellan varven också. Jag ska hålla tummarna för att allt flyter på för dig!

Ha en fin helg!

Många kramar
Beatrice

♥ Pia... sa...

Men å matilda..da kommer ja om tre vecker:) Vad fint du gör och spännande med din nybyggnation..vilket vackert torp du har..såg i förra inlääget och blev hänförd av dina bilder..den sista gjorde mej inte minst hänförd..hur gjorde du:)

ha en skön helg..kram..Pia

Outi sa...

Hej Matilda! Så nyfiken jag är på fortsättningen!!! Jag kommer att hålla koll ;-)

Så roligt att få se en butik växa fram. Får jag ett tillfälle att åka till Värmland, vill jag absolut titta in i din butik.

Kram Outi

Anonym sa...

Bra att du sätter sambon och svågern i arbete :P

Snyggt blev det ju med