torsdag 11 februari 2010

Miljötorsdag- Vad skickar du i?

Så var det då miljötorsdag igen, och idag tänkte jag tipsa om en av de saker som man som näthandlare kan göra för att värna om miljön.

 Helt enkelt:

Skicka dina varor i begagnade kartonger.





Kartonger i fint skick och i en hel uppsjö olika modeller går att få tag på i olika livsmedelsbutiker etc, man måste bara se till att vara där när deras varuleveranser kommer. Fråga i butiken om det är någon speciell dag som de får in mer varor än annars och be dem att inte lägga kartongerna till återvinning när de packat ur dem utan att spara dem till dig istället. Sen är det bara att se till att komma och hämta kartongerna när man lovat.



En återanvänd kartong går att göra fin genom att tex slå in den i miljövänligt papper. Det kan ta lite extra tid men det är som sagt ett bra sätt att värna om miljön på.



Så där, det får bli mitt lilla bidrag till miljöbloggandet den här veckan. Hoppas det kan vara till någon nytta.



Kram på er, Matilda♥

3 kommentarer:

Susanne sa...

javisst är det smart! jag brukar samla på mig alltid kring jul :)

Granne med Selma sa...

OTROLIGT bra och snyggt inlägg! Du är ett föredöme:-)
Kram Sussie

Gårdsromantik sa...

Jag skickar mina paket i gamla kartonger - man blir så nöjd - sparar massor på miljön!

Vilken härlig webshop ni hade - kopparjugendlampor är jag galen i:-)

Kika in till mig - jag har en tävling dät du kan vinna vackra ting med vita rosor!

Ha en underbar
♥ alla hjärtans dag ♥!

Kram Maud