måndag 1 februari 2010

Ett uppfriskande möte och vackra smycken

Hej! Jag tänkte att jag skulle hinna med ett litet inlägg så här i sista stund innan det bär iväg till syjuntan. Ikväll ska vi till en tjej som heter Anna, jag misstänker att det inte blir så mycket sytt på den här juntan heller, men prata av oss och äta gott får vi alltid göra. Ikväll vankas det morotssoppa, det ska bli spännande och säkert hur gott som helst. I morgon ska jag till Brunsberg där jag har min butikslokal för att börja göra iordning inför en ny säsong. I år ska lite mer utrymme vigas åt själva butiksdelen så att jag får plats med lite mer gamla fina saker. Jag hoppas att ni kommer in och hälsar på under våren eller sommaren om ni har vägarna förbi. Det skulle vara så kul att få träffa er på riktigt om man säger så!

I fredags träffade jag faktiskt en bloggare, det var Mia från Rummet för välbefinnande och Känslans väg som kom på besök. Vi kollade runt lite bland sakerna i butiken, allt ligger visserligen huller om buller just nu, men en äkta skattletare låter sig inte stoppas av det, och sen blev det mest prat om bloggar, gamla fina prylar och roliga loppisar vi varit på.



I butiken , under hantverk, finns några av Mias fina saker till salu och i fredags hade hon tagit med lite fler. Hon har bl a börjat göra en ny serie smycken som var helt underbara, de kändes både lyxiga, tuffa och samtidigt helt änglalika med en gammaldags charm. Ni måste bara kolla in dem!

På bilden ser ni lite av det nya som nu finns i webshopen, men smyckena som är med på bilden är mina egna. Jag köpte änglaarmbandet på studs när jag fick se det bland Mias smycken i julas, och nu när hon kom i fredags gav hon mig en matchande ring. Jag är så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen! De känns verkligen som mina små skyddsänglar. Tack Mia!

Nu måste jag rusa! Många kramar, Matilda.

3 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Tack själv för all härlig inspiration jag fick Matilda! Alltid så härligt att komma till dig och gissa om jag har fotat och tagit bilder under helgen. Idag har äldste sonen haft "foto-kurs" med mig också *ler* så nu har jag fått lite bra tips inför fotograferingen framöver.
Vad bra att du tyckte om ringen, då blir jag glad vet du. Änglar till en ängel "blink"
Hoppas syjuntan var givande (god mat och mycket prat alltså......)
Sköt om dig!
Kram Mia

♥ Pia... sa...

Hej...åå vilka vackra smycken...förstår såå väl om du föll för dessa:)....butiken din??..ååvad kul..nästan så jag tog mej en tur dit idag...
ha de gött..Pia

Annika sa...

Men nu blev jag konfunderad..... var är det man hittar Dig??? trodde jag visste men.... var o handlade ett månbord med grannen hos Matildas bod..... är det du????? när du skrev Brunsberg rörde det till sig i huvvet.....:) vill ju gärna göra ett besök te vår`n.... har sett utmärglade rådjur en vargavinter på 70_talet.... vi körde flera till en bonde som matade upp dem i sin ladugård o sen släppte ut dom igen..... ingen vacker syn att se dessa magra varelser..... då var det jägarförbundet som finansierade räddningauktionen.... så du gör ett fantastiskt jobb..... Kram Annika