lördag 6 februari 2010

Att måla en väska och nyhetsbrev

Som så många andra har jag bestämt mig för att måla om en av mina gamla resväskor. Jag valde den med mest skavanker, det gör ju trots allt lite ont i hjärtat att ge sig på att måla gamla fina saker, men den här väskan var ändå utom räddning så jag tror att jag gör den en tjänst.

Jag vill använda väskan när jag ska ta fotografier både hit till bloggen och till nätbutiken men jag vill även kunna använda den i ett av butikens fönster. Det är ett sånt där smalt fönster som sitter högt upp, lite som ett källarfönster. När man går från parkeringen och ned till butiken går man förbi det fönstret, så jag tänkte att det kunde vara mysigt att kika in i fönstret och se en väska ligga där, fullpackad av gamla charmiga föremål.



Det finns dock ett problem. Jag är inte, och då menar jag verkligen inte alls, bra på att skriva fint med pensel.
Jag fattar verkligen inte hur man bär sig åt! Än så länge har jag bara målat delar av väskan vit och jag har gjort ett första försök att skriva "Country Antiques" i mörkgrå färg med samma skrivstil som jag har här uppe i bannern, men om jag ska vara helt ärlig vet jag inte hur det här ska sluta. Är det någon som vet hur man bär sig åt?

Jag skulle bli oerhört glad och tacksam för alla tips.♥



Parvaser i handblåst glas.

Vackert skrin med akantusdekor.

Royal Winton, Mother. Mors dag kopp med engelska motiv.


Många kramar, Matilda.

5 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Tänk att du hann före mig med penseln. Har ju en väska här hemma som jag ska måla, men det har ju varit en del annat för mig ett tag nu.
Vill gärna ha ditt nyhetsbrev så sätt upp mig på listan - right away *ler*
Ha en fin söndag. Själv ska jag jobba administrativt så jag får lägga kreativiteten åt sidan lite grand.
Ha det gott!
Kram Mia

Vintage sa...

Vilken underbar blogg.Är glad att jag hittade den! Kramar Susanne

annashusidingtuna sa...

Kanske kan du skriva ut din text med det typsnitt som du vill ha och sedan klippa ur bokstäverna så att du kan använda den som en schablon?
Kanske kan funka.
Kram Anna

annashusidingtuna sa...

Ska bli kul att se hur det blir!
Kram Anna

Susanne sa...

haloj.. fins schabloner att texta efter :)
kolla typ panduro...
gillade koppen motder lovely :)